Ayia Marina – Kotsiatis
Ayia Marina – Kotsiatis
Winter time:
Sunday’s Mass (Feasts and official holidays): 9:00 a.m.
Week days feasts and processions: 5:30p.m.
Summer time:
Sunday’s Mass (Feasts and official holidays): 9:00 a.m.
Week days feasts and processions: 6:30p.m.
Parish Priest:
Rev. Abbot Joseph Lakkotrypis Michaelidis
+357 99 631 689
Chloraka – Paphos
Saint George Maronite Church
Chloraka – Paphos
Holy Mass
Sundays: 9:00 a.m.
Parish Priest:
– Rev. Father Youakim Chihane
Contact details:
Tel: 00357 – 99 81 43 16
Polemidia
Ayia Marina Church
Polemidia
Holy Mass
Sundays: 9:00 a.m.
Parish Priest:
– Rev. Father Antoine Roukos
Contact details:
Tel: 00357 – 99 77 41 94
Limassol
Saint Charbel Church
Limassol
Holy Mass
Sundays: 9:30 a.m.
Saturday: 6:30 p.m.
Weekdays: 8:30 a.m.
Parish Priest:
– Rev. Father Ibrahim Khita
Contact details:
00357-99 14 09 07
Larnaca
Saint Joseph Maronite Church
Larnaca
Holy Mass
Summer Time
Sundays: 10:00 a.m.
Saturday: 6.00 p.m.
WinterTime
Sundays: 10:00 a.m.
Saturday: 6.30 p.m.
Parish Priest:
– Rev. Father Akl Abou Nader
Contact details:
Tel: 00357 99 22 96 55
H.B. Patriarch Pierbattista Pizzaballa Cardinal on September 30, 2023
At the Sunday Angelus on Sunday 9 July, Pope Francis announced that His Beatitude Pizzaballa will be made a Cardinal on 30 September 2023.
Cardinal-elect Pierbattista Pizzaballa was born on 21 April 1965, in Cologno al Serio, in Italy’s Bergamo region.
He made his solemn profession in the Order of Friars Minor (OFM) at St. Anthony’s Church in Bologna at the age of 24 and was ordained a priest the following year.
Proficient in Italian, modern Hebrew, and English, he contributed to the Hebrew translation of the Roman Missal in 1995 and translated various liturgical texts for Catholic communities in Israel.
Since 2 July 1999, he has served as the Custos of the Holy Land, and on 24 October 2020, Pope Francis appointed him as the Latin Patriarch of Jerusalem.
Benedetta Capelli, Vatican News, 10 July 2023
5η Κυριακή της Πεντηκοστής
Περίοδος της Πεντηκοστής Ομιλία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Μαρωνιτών Κύπρου κ.κ. Σελίμ Ζαν Σφέιρ 5η Κυριακή της Πεντηκοστής ( Ματθαίος 10 / 1 – 7 )
Ο Ιησούς κάλεσε τότε τους δώδεκα μαθητές του και τους έδωσε την εξουσία πάνω στα δαιμονικά πνεύματα, για να μπορούν να τα διώχνουν, και να μπορούν να θεραπεύουν κάθε ασθένεια και κάθε αδυναμία.
Τα ονόματα των δώδεκα αποστόλων του Ιησού είναι τα εξής: Πρώτος ο Σίμων, που λέγεται Πέτρος, κι ο αδερφός του ο Ανδρέας, ο Ιάκωβος, γιος του Ζεβεδαίου, κι ο αδερφός του ο Ιωάννης ο Φίλιππος κι ο Βαρθολομαίος, ο Θωμάς κι ο Ματθαίος ο τελώνης, ο Ιάκωβος, γιος του Αλφαίου, και ο Λεββαίος, που επονομάστηκε Θαδδαίος ο Σίμων ο Κανανίτης κι ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, αυτός που τον πρόδωσε.
Αυτούς τους δώδεκα τους έστειλε ο Ιησούς να κηρύξουν, και τους έδωσε τις εξής παραγγελίες: «Μην πάρετε το δρόμο για την περιοχή που κατοικούν
2
ειδωλολάτρες και μην μπείτε σε πόλη Σαμαρειτών. Προτιμήστε να πάτε στους Ισραηλίτες που έχουν πλανηθεί. Όπου πάτε, να κηρύττετε λέγοντας πως έφτασε η βασιλεία του Θεού. Να θεραπεύετε τους αρρώστους, να γιατρεύετε τους λεπρούς να ανασταίνετε τους νεκρούς, να κάνετε καλά τους δαιμονισμένους. Δωρεάν τα λάβατε, δωρεάν και να τα δίνετε. Μην πάρετε στο ζωνάρι σας χρυσό ή ασημένιο ή χάλκινο νόμισμα ούτε σακίδιο για το δρόμο ούτε διπλά ρούχα ούτε υποδήματα ούτε ραβδί. Στον εργάτη πρέπει να του δοθεί η τροφή που του αξίζει.
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές εν Χριστώ,
1. Η κλήση των αποστόλων
Απόστολος σημαίνει απεσταλμένος. Ο πρώτος απόστολος είναι ο Ιησούς, αυτός που στάλθηκε από τον Πατέρα (βλ. Ιωάννη 17:18). Αυτός με τη σειρά Του στέλνει τους αποστόλους για να μεταφέρουν τον λόγο Του σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι δώδεκα συνεχίζουν επίσης αυτή την αλυσίδα. Στις Πράξεις των Αποστόλων, ο Παύλος και ο Βαρνάβας λαμβάνουν τον τίτλο των αποστόλων. Από γενιά σε γενιά, οι απόστολοι ακολουθούσαν ο ένας τον άλλον για να ευαγγελίσουν τους πάντες.
3
Το θέλημα του Πατέρα είναι να φτάσει η σωτηρία σε όλη την ανθρωπότητα. Ο Ιησούς ήρθε να αναγγείλει αυτό το όνειρο του Πατέρα και πρόσφερε τη ζωή Του για να το κάνει πραγματικότητα. Μετά την ανάσταση και την ανάληψή Του, έστειλε το Άγιο Πνεύμα από τον Πατέρα για να δώσει στους μαθητές Του δύναμη και κουράγιο. Παρέμεινε με τους μαθητές Του και θα παραμείνει μαζί τους μέχρι το τέλος του κόσμου.
Για εμάς σήμερα, είναι επίσης σημαντικό να αισθανόμαστε μέρος αυτής της αποστολής. Είμαστε κι εμείς απόστολοι. Είμαστε οι νέοι κρίκοι αυτής της αλυσίδας. Όπως και οι Δώδεκα, καλούμαστε από τον Χριστό να γίνουμε εκπρόσωποί Του. Πού; Μπροστά σε όλους τους ανθρώπους που συναντάμε καθημερινά. Πρώτα απ’ όλα γύρω μας πρέπει να διαδώσουμε αυτή την «καλή ευωδία του Χριστού» (Β’ Κορ., 2, 15).
2. Διδασκαλία και δράση
Η ομοιότητα μεταξύ του έργου του Ιησού και του έργου των Αποστόλων είναι εντυπωσιακή. Και είναι στην κοινότητα των Αποστόλων που ο Ιησούς μπορεί να ανακαλυφθεί, να είναι παρών και ενεργός. Διδασκαλία και
4
δράση. Με αυτούς τους δύο όρους, αυτή είναι η ταυτότητα του Ιησού. Πέρασε από αυτόν τον κόσμο κάνοντας καλό, διδάσκοντας και κάνοντας θαύματα. Η δύναμη που δόθηκε στους Αποστόλους τους καθιστά ταυτόσημους με τον Ιησού κατά χάρη, ενώ ο Ιησούς ήταν ταυτόσημος με τον Θεό Πατέρα κατά φύση. Είναι ο γιος του Θεού εκ φύσεως, αλλά οι μαθητές γίνονται γι’ αυτόν με την υιοθεσία και με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος που έλαβαν την ημέρα της βάπτισής τους.
3. Το προνόμιο της συμμετοχής: η εύνοια της κλήσης σε μια αποστολή
Μια από τις πράξεις ελέους του Θεού προς εμάς είναι να μας δώσει κάτι πολύ σημαντικό να κάνουμε. Μια μεγάλη αποστολή που πρέπει να εκπληρώσουμε. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Θεός μας διαμορφώνει κατ’ εικόνα και ομοίωσή Του. Είναι Πατέρας. Οι απόστολοι μοιράζονται την πνευματική Του πατρότητα. Ανακαλύπτουν το πραγματικό τους μεγαλείο συμμετέχοντας στην αποστολή. Ο Ιησούς πιστεύει κι αυτός στο μεγαλείο μας. Μας δίνει ένα σημαντικό ρόλο στο σχέδιο σωτηρίας Του. Η μαρτυρία μου και οι πράξεις
5
μου μετράνε. Συμβάλλουν στο να φέρω τη Βασιλεία στις ψυχές.
Προσευχή: Κύριε, με κάλεσες να συμμετάσχω στην αποστολή Σου ως μαθητής Σου και με επέλεξες να Σε υπηρετήσω. Σε ευχαριστώ γι’ αυτή την εύνοια που με ενώνει με Σένα, ο οποίος Είσαι ο δρόμος προς την αιώνια δόξα Του Πατέρα. Ενίσχυσε την πίστη μου, την αγάπη μου και την ελπίδα μου, ώστε να μην απομακρυνθώ ποτέ από Εσένα, που Είσαι ο Σωτήρας και που βασιλεύεις μαζί με τον Πατέρα εν Πνεύματι στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.
+ Σελίμ Σφέιρ
Αρχιεπίσκοπος Μαρωνιτών Κύπρου
4η Κυριακή της Πεντηκοστής – 2023
Περίοδος της Πεντηκοστής
Ομιλία του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Μαρωνιτών Κύπρου κ.κ. Σελίμ Ζαν Σφέιρ
4η Κυριακή της Πεντηκοστής
( Λουκάς 10 / 21 – 24 )
Εκείνη τη στιγμή ο Ιησούς ένιωσε μέσα του αγαλλίαση, και είπε: «Σ' ευχαριστώ Πατέρα, Κύριε του ουρανού και της γης, γιατί αυτά που απέκρυψες από τους σοφούς και τους συνετούς τα φανέρωσες στους ταπεινούς. Ναι, Πατέρα μου, αυτό έγινε γιατί έτσι το θέλησες». Ύστερα στράφηκε στους μαθητές και είπε: «Όλα μού έχουν παραδοθεί απ' τον Πατέρα μου. Κανένας δεν ξέρει ποιος είναι ο Υιός παρά μόνον ο Πατέρας· ούτε ποιος είναι ο Πατέρας παρά μόνον ο Υιός, κι εκείνος στον οποίο θέλει ο Υιός να το φανερώσει».
Και γυρίζοντας στους μαθητές του τους είπε ιδιαιτέρως: «Μακάριοι είναι εκείνοι που βλέπουν όσα βλέπετε εσείς! Σας βεβαιώνω πως πολλοί προφήτες και βασιλιάδες θέλησαν να δουν αυτά που βλέπετε εσείς, μα δεν τα είδαν· ν' ακούσουν όσα ακούτε εσείς, μα δεν τα άκουσαν».
Αγαπητοί αδελφοί και αδελφές εν Χριστώ,
- Ο Ιησούς χαίρεται με το πνεύμα
Οι μαθητές επέστρεψαν για να πουν στον Ιησού ότι ακόμη και τα κακά πνεύματα τους υπάκουαν στο όνομά Του. Και ότι ο διάβολος έπεσε από τον ουρανό σαν αστραπή. Στη συνέχεια, ο Ιησούς επιβεβαιώνει τους μαθητές του δίνοντάς τους τη δύναμη να συντρίβουν φίδια και σκορπιούς και όλη τη δύναμη του εχθρού... Αλλά ο Ιησούς τους λέει ότι η χαρά τους πρέπει να συνίσταται στο ότι τα ονόματά τους θα γραφτούν στον ουρανό.
Και εκείνη την ώρα ο Ιησούς χαίρεται με το Πνεύμα απευθυνόμενος στον Πατέρα και ευχαριστώντας Τον. Βλέπουμε την ενότητα της Αγίας Τριάδας. Ο Υιός απευθύνεται στον Πατέρα εν Πνεύματι για να Τον ευχαριστήσει.
- Ο Θεός επιλέγει τους μικρούς και ταπεινούς
Ο Πατέρας είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης. Είναι ευχαριστημένος, γιατί έτσι το θέλησε με την καλοσύνη Του, να κρύβει τα πράγματα από τους σοφούς και τους έξυπνους και να τα αποκαλύπτει στους ταπεινούς. Μια πλήρης αντιστροφή της κατάστασης. Ας θυμηθούμε το δώρο σοφίας του Θεού στον βασιλιά Σολομώντα. Λοιπόν, ο Κύριος έδωσε τη σοφία Του στους ισχυρούς. Η σοφία αποκαλύπτεται στους απλούς και ταπεινούς, και εκείνοι που νομίζουν ότι είναι ισχυροί και ευφυείς δεν θα καταλάβουν τίποτα. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Ιησούς χαίρεται εν Πνεύματι. Αποκρύπτει και αποκαλύπτει. Αυτή είναι η καινοτομία του μηνύματος του Ιησού. Αυτό το πνεύμα της κατανόησης μέσω της απλότητας κόβει κάθε υπερηφάνεια και ανοίγει το δρόμο για τη βασιλεία των ουρανών στους ταπεινούς.
Η ομορφιά της εγγύτητας μεταξύ των προσώπων της Αγίας Τριάδας. Ταυτόχρονα, η ομορφιά της εγγύτητας του Ιησού με τους μαθητές Του. Είναι ο Πατέρας που γνωρίζει τον Υιό και που αποκαλύπτει αυτή τη γνώση σε εκείνους που θέλει να τη γνωρίσουν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Ιησούς μοιράζεται μαζί τους την ευδαιμονία Του να βλέπει αυτό που βλέπουν εκείνοι. Ναι, οι μαθητές του Ιησού είναι πιο τυχεροί από τους προφήτες και τους βασιλιάδες που αγαπούσαν να βλέπουν αυτό που έβλεπαν και δεν μπορούσαν να το δουν, να ακούν αυτό που άκουγαν και δεν μπορούσαν να το ακούσουν.
Για εμάς σήμερα, αυτή είναι η ίδια μακαριότητα που μας έρχεται μέσω της μεγάλης αγάπης του Θεού μας, ώστε να μπορούμε να βλέπουμε και να ακούμε, να γνωρίζουμε και να ευχαριστούμε τον Θεό, τον κύριο του ουρανού και της γης. Ας λάβουμε αυτή τη μακαριότητα από τον Ιησού και ας μοιραστούμε την επιθυμία να τη δούμε να διαδίδεται σε όλους τους συγχρόνους μας. Ο Ιησούς θα μπορεί να χαίρεται εν Πνεύματι και να ευχαριστεί τον Πατέρα, μαζί με όλους εμάς, γιατί έτσι το θέλησε με τη μεγάλη Του καλοσύνη.
Προσευχή: Χριστέ μου, δεν σου ζητώ να τα καταλάβεις όλα ή να τα ξέρεις όλα. Βοήθησέ με να δέχομαι με απλότητα και εμπιστοσύνη όλα όσα θέλεις να κάνεις μέσα μου. Το μόνο που θέλω είναι να μεγαλώνω στη φιλία μαζί Σου και ξέρω ότι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχω ακλόνητη εμπιστοσύνη στην άπειρη αγάπη σου για μένα. Θέλω να σου επιτρέψω να με αγαπάς και να με κατευθύνεις σύμφωνα με το θέλημά Σου. Αμήν.
+ Σελίμ Σφέιρ
Αρχιεπίσκοπος Μαρωνιτών Κύπρου
Homily 4th Sunday of Pentecost – 2023
Pentecost Time
Homily by His Excellency Archbishop Selim Sfeir
Maronite Archbishop of Cyprus
Luke 10, 21-24
4th Sunday of Pentecost
Dear brothers and sisters in Jesus Christ,
- Jesus rejoices in the Spirit.
The disciples came back to Jesus and reported that even the evil spirits obeyed them in his name, and that devil had fallen from heaven like lightning. Jesus then confirms his disciples by giving them the power to crush snakes and scorpions and all the power of the enemy... However, Jesus tells them that their joy should consist in having their names written in heaven.
And at that moment, Jesus can rejoice in the Spirit, addressing the Father and giving thanks to Him. We see the unity of the Holy Trinity. The Son speaks in the Spirit to the Father to give Him thanks.
- God chooses the little ones.
The Father is the master of heaven and earth. He is pleased because, in His goodness, He has so willed to hide things from the wise and learned and revealed them to the simple. It is a complete reversal of the situation. If we remember the God’s gift of wisdom to King Solomon, we can see that it was given to the powerful. But here, it is not the case at all. Wisdom is revealed to the simple, and those who consider themselves powerful and intelligent won’t understand. And that’s what makes Jesus rejoices in the Spirit. To hide and reveal. This is the novelty of Jesus' message. This spirit of simplicity of understanding cuts off all pride and opens the way to the kingdom of heaven for the simple.
It is the beauty of the closeness between the persons of the Trinity. Simultaneously, it is the beauty of the closeness of Jesus with His disciples. It is the Father who knows the Son and who reveals this knowledge to those whom He desires to know it. That is why Jesus shares with them the beatitude of seeing what they see. The Trinity is present before their eyes, so that they can testify to the world. Yes, the disciples of Jesus are more fortunate than the prophets and kings who desired to see and hear what they see and hear but were not able to.
For us today, it is the same beatitude that reaches us through the great love of our God, so that we may see and hear, know and give thanks to God, the master of heaven and earth. Let us receive this beatitude from Jesus and share this desire to see it spread to all our contemporaries. Jesus will be able to rejoice in the Spirit and give thanks to the Father, together with all of us, for this is what He has desired in His great goodness.
Prayer
O Christ, I do not ask to understand everything or know everything. Help me to accept with simplicity and trust everything you want to do in me. I only want to grow in friendship with you, and I know that it means I must have unfailing trust in your infinite love for me. I want to allow you to love me and guide me according to your will.
† Selim Sfeir
Maronite Archbishop of Cyprus
Martha and Mary (Luke 10 : 38-42)
Dear brothers and sisters in Christ,
The Canonization of Blessed Giorgio Frassati and Blessed Carlos Acutis.
Today in the holy city of Rome, our beloved Holy Father, Pope Leo XIV will solemnly elevate for the whole Church two new saints, Giorgio Frassati and Carlos Acutis. Both of these young men died very young, yet in their brief journey, they show that living for Christ takes nothing away from life but fills it with meaning and joy.
The saints are the experts in listening. Like Mary of Bethany, the saints are attentive to the voice of Christ. They hear Him in the reading of the Gospel, they hear Him in the voice of the Church’s teaching, they hear Him in the voices of the poor and the immigrant, they hear Him in the silence of the Blessed Sacrament. The saints don’t just hear Jesus, they listen to Him. This work of listening is to discover the voice of Christ in those right beside us, in our families and our place of work. It's also about trying to hear the voice of Christ in our contemporaries, some of whom are far from the Church. Even in their estrangement, they are creatures of Logos, of reason, and can be unwitting transmitters of the truth. We need to have hearts and ears capable of hearing Christ speaking from the most unlikely places.
Poor Martha in her busy kitchen of Bethany could hear Christ speaking in the other room, but she was so distracted, she couldn’t listen. She got focused on her problems, her difficulties and her failures. She was listening to herself and only hearing Jesus from a distance.
The Divine Logos created the human body as a custom designed parable: we have two ears and one mouth. God is showing us that we have to do twice as much listening as we do speaking and listening is twice as hard as talking.
May our Blessed Mother, who’s beautiful birthday we shall celebrate tomorrow (for us Maronites, we think of our Lady of Mankee!) on September 8th, intercede for all of us to be betters listeners!
† Selim Sfeir
Maronite Archbishop of Cyprus